22870-22561     nisida.logou@gmail.com
Πλάκες, Μήλος 848 00
 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
logo

Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Ειδικός Παιδαγωγός και Μαθησιακή Παρέμβαση

Ο ειδικός παιδαγωγός είναι εκείνος που εργάζεται τόσο σε σχολικά όσο και σε εξωσχολικά πλαίσια και είναι αυτός που παρεμβαίνει εκπαιδευτικά και θεραπευτικά μέσα από ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίαςαλλά και σε εφήβους.

Η ειδική διαπαιδαγώγηση έχει σκοπό την πρόληψη, αξιολόγηση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να είναι ειδικές (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία) ή να εμφανίζονται στα πλαίσια άλλων διαταραχών όπως της επικοινωνίας και του λόγου, νοητικής υστέρησης ή Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ).

Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν ότι αν υπάρχει ιστορικό μαθησιακών δυσκολιών στην οικογένεια ή υπάρχουν τομείς στους οποίους εμφανίζεται καθυστέρηση, τότε η έγκαιρη διάγνωση με σκοπό την κατάλληλη παρέμβαση, πρέπει να επιδιώκεται το συντομότερο δυνατόν.

 

Ποια είναι τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών;

Τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών σχετίζονται με τρεις (3) κύριες κατηγορίες:

Α. Ειδική μαθησιακή δυσκολία στην Ανάγνωση

• Δυσκολίες ευχέρειας (όχι αρκετά γρήγορος ρυθμός)

• Παράλειψη φθόγγων σε απλές λέξεις (πόρτα/πότα)

• Παράλειψη συλλαβών (καράβι/κάβι)

• Λανθασμένη παραγωγή λέξεων (αστέρι/ασκέρι)

• Αντικατάσταση, επανάληψη, αντιστροφή γραμμάτων και συλλαβών που συνθέτουν μια λέξη (ξήνω/ψήνω, πάτνα/πάντα, στάντα/τσάντα)

• Δυσκολία στην ανάγνωση ασυνήθιστων ή/και πολυσύλλαβων λέξεων

• Καθρεπτική ανάγνωση (σωφ/φως, αχ/χα)

• Πρόσθεση λέξεων στο κείμενο όταν διαβάζει

• Έλλειψη «χρωματισμού» φωνής (προσωδία)

• «Πηδάει» σειρές ή διαβάζει την ίδια σειρά δύο φορές

• Δυσκολία κατανόησης του κειμένου που διάβασε

 

Β. Ειδική μαθησιακή δυσκολία στην Γραφή

• Καθρεπτική γραφή γραμμάτων ή λέξεων (ε/3)

• Κακή ακουστική διάκριση φωνηέντων

• Αντικατάσταση φθόγγων (ψ/φ, β/δ, φ/θ)

• Παράλειψη φθόγγων σε απλές λέξεις (βάρκα/βάκα)

• Παράλειψη συλλαβών (χιονάνθρωπος/χιονθρωπος)

• Δυσκολία στην αντιστοιχία συμβόλων-ήχων (γραφημάτων-φωνημάτων)

• Ορθογραφικά λάθη (στο θέμα της λέξης αλλά και στη κατάληξη)

• Χρήση κεφαλαίων γραμμάτων ανάμεσα στα μικρά (πΑράΘυρο)

• Η αυθόρμητη γραφή είναι δυσανάγνωστη (άσχημος γραφικός χαρακτήρας)

• Ακαταστασία στο φύλλο και γενικότερα στο τετράδιο

• Προσπάθεια αποφυγής του γραψίματος

 

Γ. Ειδική Μαθησιακή δυσκολία στα Μαθηματικά

• Δυσκολία στη μέτρηση ( ακόμη και σε μεγάλες τάξεις χρησιμοποιεί τα δάχτυλα για να κάνει πράξεις)

• Έντονη δυσκολία στην εκτέλεση 4 βασικών πράξεων (πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός, διαίρεση)

• Φτωχή ανάπτυξη της δεξιότητας επίλυσης προβλημάτων. Ο μαθητής δυσκολεύεται να επιλύσει προβλήματα με δύο ή και περισσότερες πράξεις.

• Μνήμη μικρής διάρκειας

• Σύγχυση μεταξύ των εννοιών ΄΄αριστερά΄΄ και ΄΄δεξιά΄΄

Δείτε επίσης: Λογοθεραπεία Εργοθεραπεία
Back to top