22870-22561     nisida.logou@gmail.com
Πλάκες, Μήλος 848 00
 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
logo

Εργοθεραπεία

Επιστήμη Παιδιατρικής Εργοθεραπείας

Ο παιδιατρικός Εργοθεραπευτής με τη βοήθεια τεχνικών και εργοθεραπευτικών μοντέλων αξιολόγησης και παρέμβασης βοηθά τα παιδιά αρχικά να εμπλακούν, να συμμετέχουν και τελικά να ολοκληρώσουν δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν την ικανότητα τους σε επίπεδο καθημερινής ζωής, όσο και σε επίπεδο περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, οι Παιδιατρικοί Εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης για να επιτύχουν την ενεργητική συμμετοχή του παιδιού στις δραστηριότητες του θεραπευτικού τους προγράμματος. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά ανταποκρίνονται με χαρά, δεκτικότητα και αποτελεσματικότητα.

Το παιδί, λοιπόν, που θα παραπεμφθεί σε έναν εργοθεραπευτή θα αξιολογηθεί, όσον αφορά τις ελλείψεις και τις ανάγκες του, μέσα από την παρατήρηση και κάποια ειδικά τεστ δραστηριοτήτων. Αν κάποιο παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής παρέμβασης τότε διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του και θεσπίζονται οι στόχοι μαζί με τους γονείς.


Πότε ένα παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής αξιολόγησης

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, εάν το παιδί παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες, χρήζει εργοθεραπευτικής αξιολόγησης:

• Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του

• Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί

• Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο)

• Είναι αδέξιο

• Πέφτει εύκολα κάτω

• Τρακάρει πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα

• Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά την θέση του σώματός του στον χώρο (χτυπάει εύκολα)

• Σπάει συχνά τα παιχνίδια του

• Δεν του αρέσει να χοροπηδάει, να κάνει κούνια

• Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε γραμμές, να κάνει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι στο Νηπιαγωγείο

• Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας

• Η ομιλία του είναι δυσνόητη, δεν αρθρώνει σωστά

• Είναι πολύ υπερκινητικό, δεν μπορεί να ησυχάσει

• Είναι πολύ παθητικό, πάρα πολύ ήσυχο και αποτραβηγμένο

• Δεν του αρέσει το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών

• Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά

• Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις , θορύβους ή αγγίγματα

• Αποφεύγει την παιδική χαρά

• Έχει δυσκολίες στον ύπνο

• Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή δεν τρώει κάποιες βασικές τροφές

• Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη

• Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα

• Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ των γραμμάτων και λέξεων όταν γράφει

• Ο γραφικός του χαρακτήρας δεν είναι ευανάγνωστος

• Κουράζεται εύκολα κατά την σχολική του εργασία

• Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες

• Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση

• Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, προτιμά να παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά


Σε ποιους τομείς παρεμβαίνει ένας Παιδιατρικός Εργοθεραπευτής

Κινητικός Τομέας – Αδρή κινητικότητα

• Συντονισμός άνω και κάτω άκρων

• Ισορροπία

• Στάση σώματος

• Οπτικο-κινητικός συντονισμός (π.χ. πέταμα-πιάσιμο μπάλας)

• Ρυθμός κίνησης

• Έλεγχος παρόρμησης σε κινητικά παιχνίδια 

Κινητικός Τομέας- Λεπτή κινητικότητα

• Λαβή γραφικών εργαλείων (π.χ. πώς πιάνει το παιδί ένα μολύβι, μαρκαδόρο,κλπ.)

• Ποσόστωση δύναμης (π.χ. πόση δύναμη καταβάλει ένα παιδί όταν γράφει/ζωγραφίζει)

• Συντονισμός λεπτών κινήσεων (π.χ. κόψιμο με ψαλίδι)

• Έλεγχος αρθρώσεων χεριού, ώμου, αγκώνα, καρπού

• Αντιγραφή σχημάτων και γραμμάτων

Γνωστικός Τομέας

• Συγκέντρωση και προσοχή

• Οργάνωση

• Χωρο-χρονικός προσανατολισμός

• Προ-μαθηματικές και μαθηματικές έννοιες

• Οπτικο-ακουστική μνήμη

Αισθητηριακός Τομέας

• Οργάνωση αισθητηριακού συστήματος (ιδιοδεκτικό, απτικό, αιθουσαίο, ακουστικό, στοματο-γευστικό)

Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής

• Ένδυση/Απόδυση

• Κατάκτηση τουαλέτας

• Ύπνος

• Σίτιση

• Οργάνωση καθημερινού προγράμματος

Συμπεριφορά

• Έλεγχος παρόρμησης

• Οριοθέτηση και συμμόρφωση με κανόνες

Δείτε επίσης: Λογοθεραπεία Ειδική Διαπαιδαγώγηση
Back to top